Thursday, January 20, 2011

mascara ?

ini cerita semalam punyaa woo .. aku tahu cerita basi basi rite ? peduli hape aku .. na cerita jugak ! bak kate aufar lah kan .. cecite sikit -..-' hahah .. okay .. semalam aku stay back cuz na buad carta carta kelas tuu ..aishh susah betul laa .. habis minyak moto aku sbb bejalan sane sini na cari barang tao ! so lawa tak lawa carta tuu korang kene appreciate jugak tao budak 5 jujur ! ngehngeh ..back to the story .. aku pun dengan yaya punye laa semangat jumpe cegu H for that carta2 .. nah nah .. conversation kitorang ..
cegu H :okay , ni nanti kamu buat pakai kertas hitam tao !
me:yee cegu , dont worry laa ..
cegu H :*pandang mata aku dengan semacam .. kamu yana .. pakai mascara ke ?
me : ape cegu ? pakai ape ?(terkejut gila babuns )
cegu H :kamu tuu .. pakai mascara ke ?
me : mane adelaa ceguu ! (sambil gelak sbb pelik)
cegu H : tipuu .. tuu mate kamu tuu haa .. saye tao kamu pakai mascara en ?
me : ya allah .. seyes ta dee cegu .. saye pegi sekolaa ta penah make up .. kalau kat lua lain laa ..
cegu H : tapi kire kamu pakai laa  mascara tu kan  ?
me : pakai tuu mmg pakai .. tapi jarang laa .. kat lua pun saye malas na pakai sbb comot nnt ..
cegu H : tapi mate kamu nie .. kamu pakai mascara pergi sekolah hari nie ?
me : ta dee lah ceguu .. (dengan semangat tarik bulu mate , habis tercabut satu !)
cegu H : yeke nie ..?? papelahh .. janji jgn nak bermake up pegi sekolah ..
me : yee cegu .. saye ta pakai ..
cegu H : (senyum ) -..-'

conclusion nye .. aku pelik dengan soalan cegu ! kalau aku pakai mascara mestilaa bulu mate aku nampak hitam .. nie tak .. aku nak nampak bulu mate pun susa kadang kadang tao ..bak kate yaya laa kan .. act cegu bukan na cakap mascara . cegu na cakap yg aku nie lentikkan bulu mate ke .. hoi hoi .. bulu mate aku nie lentik ke ? hump ! langsung ta tao .. lentik jauh sekali tapi kalau bersilang ye !.. kenape ? ta percaye? bulu mate aku mmg ta lentik mane pun tapi bersilang silang .. -..-' pelik tak ? aku lagi laa pelik .. haishh ..
that the story :) bahabai ..

No comments:

Post a Comment